Wednesday, April 28, 2010

-setelah 2 tahun kita di sini-



alhamdulillah sy bakal meneruskan pengajian sy yg ke-3 di ukm ni.. ini bermksud thun 1 dan thun 2 hanyalah tinggal kenangan.thun 2 jugak bakal melabuhkan tirainya..cepatnya masa berlalu.... begitulah jugak dengan usia saya dengan sahabat2 seforensik sedua setahunan... banyak perkara yg berlaku yg memerlukan kita utk meneruskan misi dan mtlamat kita di sini... *aisaymen skema la pulak, kan2???*

thun 1, kami di kl, tgl di kolej tun syed nasir... thun 2 kami tinggal di kolej burhanuddin helmi, atau kamsis D<-- seperti yg dikatakan oleh ayah zu yg telah study di sini 1978-1982[klu x silap la] di bangi....

jika di tahun 1 kami, byk menghabiskan masa di dlm bas, mana x nya, kolej di kl, tp lecture di bangi.. setiap hari, bygkan kami pernah menghabiskan masa di dlm bas selama 4 jam disebabkan oleh kesesakan utk balik ke kl... cian pk cik bas tu.. kami lebih rapat.. 29 org kami bersatu padu utk bangun awal, tepon-menelefon org yg lambat utk ke bas, ada masa utk keluar bersama... jika habis kelas di kl, masa sa selebihnya digunakan utk men-enjoy di times square, tempat pelepakan kami yg utama....dan yg pasti byk kenangan di sana sehinggakan kami digelar forensik yg otai dan sebagainya.. hihihi~~

kini di thun 2, kami tinggal berasingan yg flatlet yg flatlet, yg asrama yg asrama, yg lelaki yg lelaki[mst la xkan la k11a tu nk masuk k11b jugak, kan2???], berjalan kaki ke kelas[xperlu sebelum 1jam kelas bermula, sudah siap berpakaian spt thun1], hanya mengambil masa lima min pown dah cukup utk ke kelas...tp kami still mencari masa utk bersama, ronggengan ke putrajaya, menyelesaikan masalah yg berlaku bersama-sama... no heart feeling ok???, mensabotaj org pown bersama-sama.. hihihi~~




aku xpasti klu ini merupakan 1st time aku involved dlm sukan.. bapak r.. 4 sekali gus... woodball, bola tampar, bola baling, boling padang... dengan ilmu ttg benda2 ni 0.000%.. kami bersepakat utk masuk jugak, memandangkan tiada wakil kolej.. hihihi~~ klu nk berseronok tu mmg bes kan????



raya kali ini kami bersambut di rumah dila, rumah hasnur dan kolej skali..
klu di rumah dila --- yg menarik perhatian adalah baby boy yg kiut serta buah honey dew yg menjadi idaman kalbu...
klu di rumah hasnur--- laksa johor yg sedap, serta buah tembikai dan cerita kartun yg rata2nya kami2 yg comei ini menontonnya......[nk dpt dah ank sedara lg 2org kan hasnur???]
klu di kolej--- penghabisan makanan akibat terlalu lama bergambar....


masak-masak ni start sem 2.. tp xpasti la klu ari ini, aku berbesar hati utk masak cucur kat korang korang... kami adek beradek yg dibesarkan oleh mama[shaza] dan papa[zu]--- melahirkan anak2 kak long [abe],kak ngah [lin], kak teh [aya], kak chik[shidot]...


ini dilakukan utk meghilangkan tension selepas exam final sem 1....


kehidupan di bangi tidak pernah terlepas dari serangan monyet... mayb ukm ptt letakkan jaring di setiap tingkap utk menghalang kemasukan monyet... setakat ni, bilik aku telah 6 kali dimasuki monyet, aku rse la.. tp yg pasti ada satu hari tu berlawan dengan monyet utk halau dia dr bilik aku sebab dia taksub dengan tempat rumet aku... dan aku pasti time tu aku mamai dengan awal-awal pg dikejutkan oleh rumet aku...


interaksi forensik kl-bangi diadakan utk mengeratkan silaturahim antara forensik di bangi dan di kl.. almklumlah ada 2 cawangan forensik di ukm ni... yg besnya interksi kali ini upacara membaling tepung tetap diadakan.. [upacara tradisi utk membuli junior2].. aku mst la org yg pandai utk menyembunyikan diri dr serangan2 balingan tepung.. tetapi budak itu tetap mencari aku utk bg kotor bju aku... igt lg bju aku rosak teruk time interaksi 1st year tu...



holiday dirancang utk mengeratkan silaturahim di antara kami.. best!!!! walaupun 3 hari 2mlm.. tetapi sgt bermakna.. masa dihabiskan bersama-sama, bermandi pantai, berpanasan bersama-sama... bertopian bersama-sama dan sbgnya..


1st and ever dinner forensik, :"reveal the twilight"... masquared night [abaikan klu ejaan xbetol k] hihihi~~


sambutan besday yg pertama di kolej ni... upacara balingan kek 1st time diadakan.. klu kat ktsn , aku disambut di kafe, klu di sini aku disambut dengan balingan kek yg menyelubungi muka... thnkz kwn~~


dinner kolej diadakan di dewan kesygan, DECTAR... dengan bertemakan "tropika"... kejutan utk semua, hari kejatuhan odw nk g dectar.. 2 org sekaligus.. lawak klu dipikirkan.. hahaha~~ ops!!! sori ye kwn2~~


oleh disebab berjauhan dr kl, so lecturer adakan satu program utk menilai spkg... tp apa yg terjadi bukan berspkg, tp kami berenjoy!!!!!! mmg bes!!!!


cerita short sem thun lepas


ini cerita escalator short lepas, cerita kebudak-budakan aku yg maseh igt bila tiba masa short sem benda ini mesti melayang-layang di fikiran... klu dahulu di plazarah, kini hanya di burhan.. lalala~~ menantikan apa yg berlaku di sini.. tetapi hanya 2 mgu shj... yg pasti aku ingin pulang cepat2 ke sp!!!!

xsabar nk balek!!!!! cepatla 20 hb!!!!!!!!!!!!



cakap-cakap: post kali ini x byk gambar tp byk link je~~ click je kat link tu klu nk tau~~ hihihi~~


soseh-soseh: mintak maaf byk2, klu selama korang kenal aku, aku telah wat sesuatu yg korang xpuas hati, korang terasa dengan setiap tindakan aku... mintak maaf dipohon...

kepo sket: semoga usia persahabatan kita akan bertambah dengan bahagianya dan gembiranya~~~~




0 berkata-kata: