Sunday, November 1, 2009

~ m a s a k m a s a k~


hari ini merupakan hari yg membuatkan aku rajen.. hehehe~~ rajen utk memuaskan nafsu mkn aku...
bersarapankan cucur:

pada tarikh: 30 oktober

pada pukul : 300 ptg

di bilik : **3 k11b kolej burhanuddin helmi

yg dicicah dengan kuah kari yg x berapa kari

seramai 6 org telah mengambil bahagian dlm upacara memuaskan nafsu mkn ini iaitu linot, shazot, shidot, linet dan syirot serta telah diimport seorang dari flatlet iaitu izni..

dengan bertemankan air teh o ais

fakta x penting: ais yg dibuat dr peti ais baru yg smpai di kolej ini.. dengan menggunakan bekas aiskrim... cara utk pecahkan: mengetuk dengan kuatnya bekas itu ke lantai<-- teori baru selain guna lesung batu...



~keadaan bilik ketika memasak~
hanya menggunakan rice cooker shj..
teori baru: meletakkan salotape pada tempat tekan utk pastikan periuk sentiasa sdlm keadaan panas...






--------------------------------------


x cukup dengan mkn "sarapan", perutku maseh memerlukan mknan utk disumbat ke dlm perut ini, acara mlmnya, msk nasi bersama telur dadar bersertakan masak lemak cili padi yg dibeli di kafe

ditambah pula dengan mknan supper yg dibwa oleh shaza, koko krunch dr biliknya ketika menonton movie

fakta yg agak penting: pemfoyaan kali ke 3 setelah exam kimia fizik...


---------------------------------------



~kepalaku dibelah empat~

12 berkata-kata:

LeMaNtO said...

selain letak selotep..aq gunakan kaedah letak penyendal kertas setebal yg munkin...cekodok itu nmpk spt pucat..apa kata letakkn skali telor dlmnya..akan mnjd seakan-akan pie gittuuuu.,rasanya??oh!sgt rangup..slmt mncubaa~~

Tengku Puteri said...

oo...cmtu ye nk bg priuk 2 sntiasa panas..hehehe..jap lg kena try nih...

Unknown said...

leman: nnt aku try lak cre ko.. tq...
telur2 tu gne kat umah je.. hehehe, kat cn xleh la budjet utk mkn yg len x cukup....cukuplah sekadar guna tepung ngn garam n gula... janji dpt mkn...

farhah: hehehe.. x terpikir cara lain.. so gne cara nie je la..

nas aliff said...

ahhaha..
cam sedap dowh,,
ble nk bg ak rase???

►içéq◄ said...

leman pn bwk rice cooker ker??~
:O

Unknown said...

nas: dtg la bangi nie.. bru dpt rse... kui3..

lin: a'ah lin.. leman pown rice cooker... tu die jd chef at bilik die.. hahaha~~

ayot said...

uit, ak x de??? huwawawawa~~~

Unknown said...

ayot: kamu sudah lupakah dimana kamu smlm?? tu la g dating~~ xnk ajak aku~~ hehehe~`

Dee said...

huhu... terkenang zman aku kat matrix....
maen masak2 kat bilik...
mcm2 dimasaknyee...

Unknown said...

ayot: 30 hb kan???

dee: aik?? ko bwk rice cooker kat matrik dlu??? huhuhu~~

Ahmad bin Ariffin said...

ada lagi 1 cara nak kekalkan rice cooker tu panaih..letak je senduk kat suis tu.selalu buat camtu..tapi nanti suis tu berminyak..hu3.

Unknown said...

encik ahmad: senduk yg ade ni besar sgt la~~ xmuat klu nk letak atas suis tu~~

anyway tq 4 ur suggestion~~