Sunday, January 29, 2012

:: matching baju::

 hai anak-anak,




hari ini kita belajar mcm mna nk matching baju kat patung~ err~ org pun boleh.  jika anak-anak nk matching baju, pastikan matching baju yang btul, dan sekiranya salah matching bahana yang menimpa~ hehe~ 

terlebih dahulu izinkan saya menceritakan kisah seorang si selenge ini. yang mana xde kaitan dengan hidup mahupun yang mati.


alkisah bermulanya, apabila seseorang makhluk menyuruh seorang selenge memakaikan pakaian pada patung. si selenge bertanya " nk amik baju apa", 


maka si makhluk pun berkata, " ikut suka hati" [sila pastikan anda paham maksud sesuka hati] 



dan demikian maka si selenge pun amik la baju seperti gambar di sebelah ini. selepas itu  si hamba Allah datang kepada si selenge itu dan berkata


"nah tukaq baju ni!" [sila baca dengan nada yang mengarah]


oleh itu, si selenge membalas, " kata suka hati, esklah tukaq pakai bju yang tu".


sebaik sahaja si selenge mencapai baju itu dan mengambil hanger dan menyangkutnya kembali. 

 *si hamba Allah dan si makhluk  adalah berbeza*



beberapa minit kemudian, datang seorang kepo wanita berkata, " apa ni, matching kaler macam ni, dah seluaq tu kaler biru, amik la kaler lain" 


si selenge hanya membutakan mata dan pekakkan telinga.
 tp dalam hati, " dah tau x matching, buat la sendiri"


kemudian si makhluk melihat si selenge masih tidak menghiraukan kata kepo wanita, maka dengan itu si makhluk mengambil baju yang sepadan dengannya lalu menukarkan dengan baju yang lain. [gambar tidak diupload]


kemudian masa mengscan baju, drawer x terbuka maka si selenga menekan shortcut F3 sebanyak 2 kali. dan drawer masih tidak terbuka. lalu si hamba Allah membuka menggunakan kunci lalu berkata, " ni mesti salah tekan ni"  


si hamba Allah buat apa tah dengan komputer tu sampai drawer terbuka sendiri dan byak kali. [aku rasa drawer tu jam, roti xde nk cicah]. maka si hamba Allah memanggil si makhluk di luar. 




maka si makhluk pun datang bertanyakan jika si selenge itu ada menekan something. maka dengan selambanya si selenge itu menjawab, " tekan yang mana ptt la" 


SESUATU YANG BERLAKU DALAM SEHARI~


pada keesokkan harinya,  si selenge menukar baju yang diminta.






 tadaaaa~


 perkara yang sama berlaku pada keesokan harinya, apabila si selenge bertanya pada si hamba Allah, nk amik baju apa?" 

maka si hamba Allah pun berkata , " ikut suka"

dan si selenge pun bertanya kepada si makhluk perkara yang sama. dan si makhluk membalas, " ikut suka". dan si selenga pun amik la bju di bawah. dan si makhluk berkata, " yang matching dengan seluar tu, yang coklat tu.  
 


 
maka jadilah seperti yang di bawah


dengan tu, si selenge mengambil keputusan untuk ke toilet. dan  dapati baju itu sudah tiada. err~ customer dah amik??

maka kali ini si selenge memilh dengan menunjuk dahulu pada si makhluk. dan si makhluk  mengangguk shj.


dan aku terpaksa memilih baju yang lain juga utk patung2. dan semua baju itu dipilih oleh customet utk menerai. 

[selepas dari itu, si selenge memilih baju dengan sendiri, konon dah tau apa yang matching pada pandangan si makhluk itu]

kemudian semasa kebanyakan customer memilih itu menerai baju yang yang pada patung-patung tu. 

dan akhirnya si makhluk itu berkata, " suma yang akak pilih, suma customer nak" 





dan izinkan aku ingin simpulkan di sini. 

bagi aku pendapat matching dan tidak matching tu adalah naluri setiap individu itu sendiri. bagi orang lain, itu tidak matching tapi bagi kita tu matching. dan sebab itu lah timbulnya keunikan individual itu sendiri. klu dalam istilah forensik, bukti kelas individual. setiap bahan dan barang maupun orang sekalipun mempunyai keistimewaan dan kelebihan masing-masing. kita mungkin nampak kelainan pada sesuatu brg itu yang membuatkan kita tertarik tetapi tidak pada member kita. 

siapa kita nk judge orang pakai baju x matching ke matching? yang penting selesa dipakai.

kan senang jadi lelaki. xperlu memikirkan matching dan x matching. yang penting semua kebyakan kaler hitam. hehe~

apabila umur 23 sudah digelar tua, mayb dah xpandai nk matching2 ni kot~ kata xde kaitan ngn hidup ataupun mati. haha~ sebab itu kot xde orang nak, kbai~


sekian terupdate jugak blog aku~

#fesyen cambesje -bagi aku kalau kaler hitam, putih, sesuai utk semua kaler. dan kaler koko pun mcm byk je matching ngn kaler lain~ hehe... 
 tp tidak bagi korang kan??


















1 berkata-kata:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

Setuju..c0klat agk msuk dgn bnyk kaler..