bermulanya hari ini,
diri ini terkejut melihat deretan polis berdiri di tengah jln,
ketika diri ni melalui jln itu...
kesian melihat moto2 yg terpksa berhenti itu...
berhenti di tepi jln
kerana terpksa seberang jln utk ke AM bank..
hujan menderu2 membasahi lantai...
diriku juga turut dibasahi...
kulihat dengan selambanya
si polis mengangkat tgn dan melintas jln
padahal
aku
terpksa menunggu jln clear dlu sebelum jln...
" cik, nk lintas jln ke??"
[dikala si polis melintas pada arah yg bertentangan dengan aku]
pertanyaan yg x perlu dijawab lagi...
[mmg aku nk lintas la]
tp aku hanya berlari......
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
setelah membuat bayaran di bank, kami ke taman jubli perak kerna ingin mengisi perut yg lama telah meminta utk diisikan...
dengan mengorderkan nasi ayam kukus, cucur udang dan air panas kegemaran masing2... mkn di kala hujan yg amat lebat...
[klu dok 3 org ja kat umh, mamaku tidak mahu msak.. tmbhan pula kami bknlah mkn byk sgt, sbb itulah mama lebih suka membawa aku mkn di luar, n anak2 yg ada nie cerewet2 belaka.. haha...]
selepas itu, mamaku teringat jiran sebelah rumah mengidam nk mkn pau, pergi mencari di situ tetapi sudah tidak lagi dijual di situ... tetapi mencari di tempat lain...
alasan: klu xdpt jga ank sendiri mengidam, jga ank org pown xpa la..wee~~
dari pandanganku: org klu mengidam nie mest nk mkn yg ssh dicari.. xpenah nk mkn yg senang dicari.. da depan mata... mengapa ek????

0 berkata-kata:
Post a Comment