Tuesday, November 24, 2009

::banjir oh banjir::


skrg boleh dikatakan setiap hari hujan, xkira pg, petang, siang, mlm...

jika di kawasan kelantan, terengganu, mstlah skrg nie musim banjir... melihat di dlm berita kelihatan kanak-kanak sgt menyukai bermain air.. da yg mndi, bermain dengan pelampung, dengan bot dan sebagainya..
terdapat juga kes2 taun.. oleh itu, jagalah kesihatan sebaik2nya...nyawa, dan barang berharga...
kesian jugak kepada adek2 yg mengambil spm, terpksa berspm dlm keadaan banjir...

yg pastinya kenduri kwen kat kelantan dan terengganu tidak ada...

jika di kedah, kawasan yg dinaiki air, adalah kawasan alor setar dan kawasan yg berdekatan dengannya....

aku bertanya kepada mama,

" awat sp x banjir"

mama menjawab, " sg sungai petani bersambung dengan laut, sp x dak bnjir, tp ada pasang surut besaq"

adekku menyambung," sistem pengairan di sini antara yg terbaek"

alhamdulillah, arwah abhku membeli rumah di sini...

walaupun berdekatan dengan sungai, tetapi keadaan sini maseh normal walaupun hujan turun x henti...

---------------------------------------------------------------------------------

apa yg boleh aku buat di dlm rumah..

adalah mengonline wpun line x laju.. xleh men cafe world, island paradise, disebabkan tidak boleh bkk... so aku rajen membuat blog je la~~

menghabiskan movie dlm laptop dan external aku nie...

keluar pekan... walaupun sekadar cuci mata...

bergaduh, bertekak ngn adekku...


apa yg aku xleh wat di rumah,

masak... sebab setiap kali aku masak xde spe nk mkn...

keluar rumah mcm dlu2... sebab malas nk kuar... xde pape pown kat luar rumah...

kemas rumah.. sebb mak aku ade kat rumah dah... klu dlu aku kemas la sket2, skrg mak aku je yg wat... keje aku tido~~

kesimpulannya: aku nie mmg pemalas....


3 berkata-kata:

Noor Fatin said...

aku dok umah pn jd malas..ahhahaa

FeLix said...

kwn malas pemalas mmg gtu.. hihi..
umah kau dekat dgn sg? leh mndi sg ar gni.. hehe =P

Unknown said...

paten: sme la kite...

dila: a'ah.. lupa plak.. kwn malas pemalas ada kaitan ngn kemalasan aku... mmg r ada sg, tp skrg sg tu xde org mndi dah.. sbb da boya.. nk ke?? tkut ko x balek dah kot ampang tu.. kui3~~