Saturday, November 21, 2009

:: apabila adek-adek berada di rumah::

di rumah kini hanyalah tinggal aku dan adekku... hanya kami berdua dengan mama... apa yg aku mampu wat hanyalah bertekak dengan adekku...

aku telah sampai ke sg petani pd hari isnin yg lepas sejurus abgku cakap ptg itu yg aku boleh balik.. aku mengucap syukur kerna aku dapat balek juga pada malam itu.. rindu beb!!! suma kwn dah balek umah tinggal aku je mseh di sna... walaupun aku berada di rumah abgku..

sampai di rumah, aku berehat seharian pada hari selasa itu.. dan pada hari rabu itu aku pergi menyambung lesenku yg tertangguh.. aku baru buat ujian komputer dan kembali kali ni dengan niat utk menghabiskan segala lesen moto n keta... pada hari itu, agen itu ingat aku org baru yg bru amik lesen... dia syorkan aku dengan rm260 utk amek lesen keta n moto dari A sampai Z..
[najib bru menyetujui usul ini, lepas ni sapa2 nk amek lesen murah dah]
,
aku xmampu dah utk alami ujian komputer itu
[ 2 kali bru aku lulus]

aku yg maseh was2 dengan diriku utk membawa moto.. mana taknya, dah lama aku tinggalkan dunia merempit nie, dari form 5 lagi, sejak itu aku dah x bawak moto dah sebab di rumah ini xdak moto yg standard, yg ada cuma moto gna hand clutch... aku belum mahir lagi bwk moto itu.. klu dlu aku bwk moto ug clutchnya panjang tp adekku oter bg clutch pendek, so semenjak itu aku dah jarang bawak moto dah... moto cepat mati...
[ entahlah apa yg besnya dengan moto itu dah, skrg ini moto itu sudah bersemadi dengan amannya di hadapan rumahku]

alhamdulillah, aku mampu membawa moto lagi pada hari ini, cuma itu di atas jambatan itu sahajalah aku x pass lagi, dengan test break lg... suma belum pass lagi.. huhu... xpa2 ada lagi 8 kali latihan utk aku mahir dlm membawa moto nie~~
[ sekarang kat rumah xdak moto standard, yg ada cuma moto LC<-- milik adekku, klu nk praktis tgu sahajala ayahku datang sini atau aku hanya mempraktiskan di sana shj]

fakta dr adekku: moto LC, payah sket sbb clucth dia ssh...klu nk masuk clutch1 dia kena tekan clutch 2 kena tekan, nk masuk clutch3 kena congkeh... entahla.. nnt2 la aku blaja... tgu dpt p dlu]

skrg aku dah ada L moto dah, cuma skrg aku kena teruskan utk dapatkan L keta plak.. esk aku kena menahan kesejukkan di dlm bilik itu...

pernah sekali, kerana adekku jugak pemegang lesen L sepatutnya x leh bwk penumpang.. tp aku suruh dia bwk aku ke CENTRAL SQUARE [atau lebih dikenali oleh CS] kerana aku ingin membayar bil broadband aku ni.. kena tahan oleh si pakcik putih itu di kedai nasi kandar nashmeer .. tetapi adekku meminta ic kepada aku, konon-konon nk pujuk polis itu la, alasan membawa kakak.. dan kami selamat dari pakcik itu...

dan hari ini, seperti biasa aku keluar lagi menemani mama ke pekan, membeli barang mknan.. tp apa yg dibeli hanyalah mkanan yg merapu utk menghilangkan lapar pada mlm hari.. mencari kabinet yg diidamkan oleh mama... berjaya juga akhirnya mencari kabinet itu..ergi mencari sampai di sg lalang tp akhirnya di pekan sahaja.. berhadapan dengan CS itu dan sebelah hasani...

menghabiskan masa dengan yakitate japan dengan adekku pada mlm hari.. ketawa, dan perut yg sentiasa lapa pd mlm hari..
mungkinkah terpengaruh dengan cerita itu.. dari 60 lebih harus di selesaikan dan kini baru tgk 20 episode...

fakta:ingin melihat boys over flower lagi.... dan meteor garden lagi... huhuhu


0 berkata-kata: