Thursday, February 25, 2010

::saya pya kawan::



sahabat...
ketika aku susah,
engkau sentiasa di sisi aku...
ketika aku senang,
engkau sentiasa di sampingku...
engkau tidak pernah
mengenal erti jemu
utk mengenal aku...
engkau sanggup
memberikan pertolongan
tanpa mengharapkan balasan...

sahabat...
engkau tidak pernah lupakan aku...
kita bergelak ketawa, bermesra, menangis,
tido pown kadang2 bersama...
menyuap mknan ke dlm mulutku,
mengejut aku bangun dari tidur....
walaupun aku sering disabotaj...
tp aku bhgia kerana
sentiasa ada engkau yg sentiasa
memahami aku....

sahabat..
walaupun datang dari
berbagai-bagai negeri,
kita tetap bersatu,
dlm mempelajari erti
persahabatan
yg sebenarnya...
walaupun hati kita,
taste kita berlain,
sahabat...
ada juga pasang surutnya....
bergaduh....
yg xpuas hati....
tp, bukankah seorang
sahabat seharusnya
mencari penyelesaian utk
merungkaikan masalah itu???
bukan utk melaga-lagakan???
sahabat...
dlm persahabatan
ada yg memberi dan
yg menerima....
tidak boleh hanya
sebelah pihak sahaja....
rendahkanlah egomu
demi sahabatmu...
dan jagalah hati sahabatmu...
sahabat...
persahabatan bukan seperti percintaan...
persahabatan akan kekal ke akhir hayat..
tp percintaan itu mungkin
boleh putus di tgh jln...
aku memilih engkau menjadi
sahabatku kerana
kita lebih serasi bersama...
*sy yg x pndai karang*


..thankz for being my frens..
..i will always love u all for the rest of my life..


ketika diri ini berserabut ngn mereka yg maseh tidak puas hati.. dan maseh pening kepala sebab polimer xmsuk2 dlm fikiran..
kurasakan aku ingin kupijak hati ini sampai berkecai supaya aku tidak ada lagi perasaan..

8 berkata-kata:

Mark Jue said...

those words very meaningful. anyway dont forget to checkout my blog at http://markjue92.blogspot.com I'm following u

Unknown said...

tq...when there are a crisis~~

.: Cik Lynot :. said...

ayat yang sedap,
bgitu bmkna,
semua akn reda jugak,
same2 bsabar k.

watever happen,
dun wori,
still ade 6 org yg sedia n sentiasa myayangi anda..
juga sedia utk melihat mata itu..=D

Unknown said...

sementara menunggu masa utk pulih tambahan pula hati yg dirobek2!!! mengalahkan waktu aku putus dlu..

dan apabila memutar belitkan sesuatu yg pttnya leh selesaikan, menjadi pnjg lebar... aku xsuke situasi ini..

-aku sentiasa sayang korang-
mata2 sgt sensitip di sini~~ haha~~

layona said...

sayang kamu jua...
walo pon mata mu sepet...
walo pon ada krisis..
walo pon dikentang putarkan..
kita tetap bersama..
saling menyayangi..
tanpa menyakiti...

Anonymous said...

cayunk2 kamu juga!
-lyne-

Unknown said...

layona: tq...syg ko.. wpun korang slalu kata kat mata aku nie... mata aku cumil la.. bkn sepet.. ahakz!!

lyne: sy mmg syg kamu..

zac zirwan said...

teddy bear tu sahabat gak eik? =P