Thursday, November 26, 2009

::apabila adek-adek berada di rumah::

~bahagian 2~

dlm umo 20 thun nie, aku maseh digelar adek di dlm keluargaku ni.. haha..

walaupun aku ni bkn ank bongsu...

smpai kadang2 ada orang ckp

"ada adek pown, still panggil adek"

aku abaikan shj persoalan mereka....

kadang2 mereka memanggil adek.. selalu aku bertanya balek..

" adek yg mna??"

--------------------------------------------------------





sebenarnya keja akulah yg bg pasu itu pecah.. hahaha~~

pasu yg disebelahku keje aku..

pasu yg di bwhku adalah keje adekku...

oleh kerana susah utk mendapatkan labu sayung itu, kami terpksa men-salotep-kan balek pasu itu...

dimana dapatnya labu sayung itu??

dari kakak2 ku yg berada di uitm seri iskandar suatu ketika dahulu

dari adekku yg suatu ketika dahulu bersilat di kuala kangsar
kemarahan mama meluap2 apabila setelah aku bg pecah, kini tibalah masa keja adekku bg pecah...

" bkn damia ja bg pecah brg, cik n busu pown bg pecah"
[cik= aku, busu= adekku]

kami hanya ketawa shja..

"dah la nk dapat ssh"

itu je modal yg dapat dikeluarkan...

yg kami mampu hanyalah melekatkan balek serpihan yg pecah itu...

insyallah.. orang xnmpak kot...

wpun lokasi labu sayung itu sebenarnya sebelah tv.. klu teberetuh sket pown pasu itu akan jatuh...



2 berkata-kata:

FeLix said...

teberetuh tu ape? huu

Unknown said...

hehehe~~ tu bhsa kedah... klu dr segi ejaan aku pown xpasti la.. tp mksudnya terlanggar~~ huhu