Tuesday, September 15, 2009

::mama::

mama,
kepayahanmu,
kesusahanmu,
membesarkan anak-anak..
ketika Allah lebih menyayangi abah...
mama tabah dlm melayani karenah kami berenam...

di saat berjauhan denganmu,
hatiku sering ingin menelefonmu,
menyatakan yg aku sgt2 sayangkan mu..
tetapi apakan daya aku tidak mampu..
masa tidak mengizinkan..

di waktu kecil,
mama melayan semua kerenah kami 6 beradik...
menangis bersama
bergembira bersama..
kami berbahgia bersama-sama
sebab mama tahu tak da sapa pown yg mampu menolong
ketika kami dalam kesusahan...

dan ketika kami membesar,
seakan-akan meningglkan mama keseorangan di dlm rumah,
OH TIDAK!!!!
seorang di port kelang
seorang di putrajaya
seorang di rawang
seorang di shah alam
seorang di bangi
dan seorang di alor setar

jika diajak tinggal di sini.
mama x nk... byk lg persiapan raya yg hendak dibuat...
mama jahit pakaian kami...
tp selama berpuasa ini, irah x penah merasai msakan mama lg...
tu yg akan membuatkan irah sgt2 rindukan mama...

mood berhari raya,
tidak dapat dirasakan..
kerjaku memanjat dinding rumah utk mengambil langsir..
dan tahun ini merupakan balik raya yg paling lambat...
x sempat nk buat kuih
x sempat nk buat segala-galanya
yg pasti hidangan utama raya pertama dapat disediakan
iaitu lontong n rendang...

di sini aku ingin megucapkan
selamat hari lahir yg ke-50,
mama..

cakap1: aku jd 1st wisher tahun nie... mmg agak bes la... klu tahun lepas, dlm pkl 1 pown blom tentu leh tepon.. last2 aku anta msg esk pgnya...
cakap2: nk balik esk, npe la ade klas kat kl.. huhuhu.. sekrg suma mood nk balik tp...


0 berkata-kata: