ketika aku n family aku mencari baju raya iaitu baju kurung aku, angah, imah, dan kak ja... disebabkan mama ckp bju raya kali ni tema dia biru.. huhuhu.. sedangkan mama dah jahit baju dah kat umah...
so kali ni angah la kena sponsor baju raya adik-adiknya... disebabkan adik-adiknya tidak berkemampuan utk membeli... mula-mula tu nk tukar baju yg kak ja beli utk mama ja.. tp agaknya org yg nk kuarkan duit tu malas nk tgk2, so sama je la kedai yg dibeli... aku yg terpaksa menjaga damia, dan misi utk g ke PAS nie adalah utk membeli beg balik kg,, yg telah putus masa di kl sentral... akibat terlalu ganas sgt membawa.. abeh putus tali.. dengan perasaan takut utk memberitahu mama.. aku membeli beg.. satu beg troli n satu beg balik kg yg besa...
nk gtau mama mcm mna nie???? <--- dlm fikiranku..
hmmm.. xpala la.. nnt2 je la..
dengan damia yg hanya ingin aku sahaja... bila nmpak ja aku, damia mst akan tunjuk aku.. so kalau p shopping mana2.. mst aku ja yg jdi mangsa dukungan damia [sampai leh tumbuh muscle kat tangan kiri aku ni]... penat seh... 2jam kena dukung ja... abah dia x bg jln.. sebab klu jln lg la ssh nk kejar dia... yg akan jd mangsanya ialah aku...
apabila selesai membeli beg, aku kembali ke kedai baju yg angah n kak ja bershopping td... aku hanya melihat mereka membeli disebabkan bkn aku yg mengeluarkan duit...
setelah selesai membeli... kami terus ke uitm utk mengambil imah...sampai di kolej anggerik, lama gila nk kena tgu.. sampai aku jgk kena jemput kat bilik... sampai kena tepon kwnnya n pakwenya tkut klu2 dia da ngn mereka...
selepas itu, kami balik ke rumah...setelah mengeluarkan brg2 yg dibeli... terutama sekali bju raya kami la..
tgk2 baju raya aku n angah sama...
aduhai... ish3, mcm mna la boleh sama nie...
aku yg g skali pown x tgk pown... just tgu mereka shopping shj...
walaupun agh pakai bju lain 1st raya tp aku xnk jgk.. sebab nnt aku xleh kebas bju tu [ kalau de je baju yg mereka x bwk mksudnya da kat umh, mst aku amik utk dipakai ke kelas.. nseb bek baju mereka aku leh pkai.. tp skrg bju aku mereka x leh pkai.. huhuhu]
dengan ni, sebelum bertolak balik ke sg petani, kami singgah ke PAS... utk menukar baju... sbb klu tukar bju bru da pelbagai.. klu sama, xbes la.. disebabkan aku bkn org yg mengeluarkan duit, aku mengalah sahaja...
kepo-kepo1: x ckup org rya nie.. alang x de.. berpantang di rumah mertua...
kepo-kepo2: baju aku lari sket dari tema... tp x pa la.. xde choice dah kat kedai tu...dan aku dapat jean baru sebab adik aku xnk.. weee~~~
kepo-kepo3: SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
note: kisah ini terjadi pada hari jumaat mlm...sehari sebelum balik sg petani...

6 berkata-kata:
xpe la pkai bju same...baru sefemili org kata....selamat hari raya...papaiii~
leman: mner leh sama la.. huhuhu.. klu sekaler x pa la.. x mau satu corak... hehehe~~
same tema la kite taon neh..
hehe
huhuhu... leh la amek gambar skali huhuhu~~
jom2..
mmg fevret ak la
sesi bergamba neh..
hakahak
hahaha~~
jom2...
Post a Comment