Sunday, July 12, 2009

dr selangor ke kedah

CUBA ANDA PERHATIKAN GAMBAR DI BAWAH NI??
ADA PERBEZAAN X??
~jari di tengah kebengkakan~

dari sudut tepi

tajuk di atas tu bknlah bermaksud, aku ni baru balik kedah ke apa.. tapi disebabkan aku digigit oleh semut selangor di semeling, kedah. berlaku di rumah mak long aku.

aku pergi ke sana dengan imah, utk melawat mak long n pak long aku di semeling. disebabkan kami ni bari balik dr port klang.

ketiadaan mama kat umah,[sebab mama ke port klang utk menjga damia] menyebabkan aku dan imah pergi merayap di sekitar sp dan kemudian pergi ke semeling utk melepaskan kebosanan. cuma hari minggu shj aku leh merayap disebabkan aku ni patah kaki[ tidak mempunyai lesen kereta dan memerlukan driver utk ke pekan] so masa imah balik bercuti, dan masa ini lah aku berpeluang utk berjln melihat keindahan sp.

sampai je kat umah mak long, dengan silap masuk jalan, sebab ikut jln lain.. terpaksa mereversekan balik dan masuk ke lorong yg sebetulnya.

setibanya sampai di rumah mak long, aku dan imah, masuk ke dlm dan dudk di ruang tamu.. dan sempat lg mak long mempromote perfume one drop sebanyak rm5. imah ja yg beli.
dan semasa air sampai, aku minum dan sembg kejap.. dalam beberapa minit terasa tanganku kebas. aku hanya ckp digigit semut.

"semut selangor la tu" mak long aku ckp

"bisa semut tu" imah plak mengeluarkan kata, "amk minyak gamat, sapu jari tu"

aku hanya terasa kebas di sekitar tangan dan hanya mengurut setelah mak long memberkan aku ubat

sambungnya lg" nnt2 bengkak la tu, sehari dua baru dia surut, owg dah kena dah.."

aku hanya terus mengurut dan melihat tanganku semakin membengkak..

dan setibanya aku di rumah kelihatan tanganku sudah menjadi seperti dalan gambar dia atas.

mujurlah dia gigit di tangan kiri, klu x ssh la aku nk mkn kelak~~

setiap hari, aku hanya mengurut tanganku.

alhamdulillah, tanganku kembali seperti sedia kala~~

nota sampingan: masa di rumah tanganku sakit, dan semasa di plazarah kakiku sakit, cubaan utk aku~~



6 berkata-kata:

chaie safri said...

kna gigit semot cmtu ek jadinye?
bahaye semot zaman skg ni..
terevolusi menjadi ganas la tuh!

Tengku Puteri said...

Alaa..siannya kat awk..rasa gatal ke sakit..? hope cpat sembuh la ye..

nur alia syahida said...

omg!!!
teruk nye bengkak tuh..
btw bile kaki kau patah??

Unknown said...

chaie: a'ah rsenye la~~

farhah: alhamdulillah dah sembuh~~ klu x x leh la nk wat post bru~`

alia: besa la~~ sakit wo time tu~~ bkn kaki aku pth, tp bengkak~~

Anonymous said...

wei pk tadi tgn 2 patah..sebab aku tgk tgn abang aku jadi besar cam 2 sebab kena kayu hoki...aku pk ko pun lbh kurg tapi rupa nyer kana ggt semut jer...g letak minyak gamat er...huhuhu

Unknown said...

dah baik dah la~~ tgn aku x de pa pa pown~~ leh je taip nie~~ anyway thankz~~ how's ur bro??