itulah manusia suka sangat mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan orang lain, hmmm mcm mner ni~~ knp x leh sikit pown kita pk perasaan dan ati org lain.. just tau nk pentingkan diri??? mengapa??? mengapa manusia harus begini??? pk diri sendiri.. len la klu diri tu hebat sgt
[wa~~ pandainye ckp kat org, mcm diri sendiri bgus sgt] wakahkahkah~~
saya ni diibaratkan bersalah ke klu mementingkan diri sendiri, saya ni diibaratkan jahat ke kalau pentingkan diri sendiri.. x semua pk mcm yg kita pk...
kdg2 tu da benda yg perlu utk memikirkan perasaan orang lain hmmmm... mcm ari ni yg berlaku, perebutan remote hanya kerana remote, perasaan sakitnya, geramnya saya pada budak itu, saya tidak mahu lihat, terserempak atau apa-apa lagi dengan budak itu, perasaan saya ketika ini saya tidak dapat gambarkan...
nk tau peristiwa tu mcm mner?
mula-mula saya n kawan-kawan makan di cafe, mula2 masa tu ramai dak laki makan kat c2.. saya pown agak ke belakang la... duduk dekat barisan kedua dari tv tu~~ [biasa la bdk u ni pantang nmpak tv, nmpak je terus nk tgk].. pas tu dak2 laki yg td pown balik.... kwn saya ni dia g amik remote.. utk tukar channel.. kami nk tgk cta tv3, slalu pada waktu tu pkl 10mlm, da muvi chinese, saya ingat nak tgk, tp tatkala saya nk melihatnya, ketibaan lelaki-lelaki yg perasan hebat di cn pown mangambil tempat masing-masing di depan tv itu... tgk2 remote tu da kat kawan saya... da seorang guys ni[ nk kte nsem, x de la, nk kte hodoh, x de la... org pgl dia model sheltox, mmg pon.. muka cm nyamuk yg tau nk gigit org je.. *walaupun sheltox tu just utk membunuh nyamuk] datang kat tempat kami mkn, nk mintak remote.. mula2 kami semua x nk bagi[saya n kawan yg len mmg x nk bg] so kwn saya x bg la... kami igt mereka ingin melihat bola.. sbb tu la kami x bg... guys tu dengan muka marahnya mintak jugak lg, kawan saya pown bg remote tu kat saya... dia mintak lg, saya tetap x bg...

dia tanya, "tgk cta apa"
saya jwb, "x tau"
lagi membuatkan dia geram..[perlu ke saya bg???]
dia cakap kat kawan dia,"da org nk cari pasal dengan kita"...sebenarnya sapa yg cari pasal ni.. remote tu kami yg pya kenapa mereka dengan hati yg bongkak, merampasnya dari kami..
dia balik ke tempat dia.. pas tu dia dtg balik..... tanya soalan yang yg sama..
saya tanya balik," nk tgk cta apa?"
dia jwb, "man vs wild"
saya tak dengar dia jawab apa time tu, yang saya dengar ialah wild ja.. tetapi saya tetap x bg jugak [jahat x saya??]
nk tau x apa yg terjadi???
dah dia x dapat remote, perkara yg saya x dapat jangka ialah dia p kat tv tu n tukar sendiri channel dia [cam bdk2 kan???]
n masa tu la saya baru habis makan.... so saya dan kawan saya pown balik ke bilik. time tu da jgk bdk2 lain[budak sama kos+senior saya]
saya sampai ja di c2, suma pandang saya, hmmm.. las2 saya cakap "aku takut jugak time tu" pas tu suma org gelak.... hihihihi~~
masa nek tangga tu kawan saya cakap, "patutla nk tgk cter tu"...saya hanya gelak sahaja tanda setuju.. maksudnya man n wild.. wild tu yg marah2 x tentu pasal tu~~
balik je bilik... bukak laptop n wat la status dekat ym ngn fb 'dia nk, tp ak x bg, die marah, ak tetap x bg, salah ak ke???
balik je bilik... bukak laptop n wat la status dekat ym ngn fb 'dia nk, tp ak x bg, die marah, ak tetap x bg, salah ak ke???
rupa2nya saya da model tu pya fb....saya pown x tau... saya rse dia yg add saya... tp x kesah la sapa yg add saya..
saya dengar cta geng model tu agak menakutkan~~ hmmm perlu ke saya takut... tp masalahnya saya memang x nk jumpa model tu dah...
moral of the story: jgn bersikap kebudak2an....jgn la pentingkan diri sendiri[ klu saya bg remote tu, benda ni x kan terjadi... klu model tu x marah2 benda ni x kan terjadi... kalau model tu terima kenyataan yg mlm ni dia x leh tgk cta tu kan x jd mcm ni mlm ni] tapi semua dah jadi....
pengakhirannya: saya kena marah dengan die sebab berfikiran bdk2
[dlm mood merajuk].. die x tau u cn bkn cam u cner.. senior n junior adalah sama di cc undang-undang... sekian terima kasih~~
*tahniah kepada kak iparku kerna dpt tetap dlm goverment.. hmmm~~ leh la saya paw die~~

2 berkata-kata:
ehehhe..lawak la..
ala..nyesal aku x join korang tadi..
huhuhuhu~~
tu la~~ tau xpe~~
rugi.. tp x pe.. moga2 demam tu baik yer~~
Post a Comment