Thursday, August 11, 2011

::nikmat Ramadhan::







apakah nikmat Ramadhan yang sebenarnya?
menahan makan dan minum?
menahan nafsu?
menahan sesuatu yang boleh membatalkan puasa?
errrr~

sebenarnya pada pendapat aku, bulan Ramadhan ni la, semua nafsu makan melonjak naik. nak makan itu la, nak makan ini lah, nak makan kebab la, nak makan murtabak la, nak makan satay la. mengalahkan orang mengandung.pffft~

menahan nafsu makan tu sampai pkl 7 aje. kira2 bila nk bkk puasa, pastu makan, then sengkak perut, mulalah hati malas utk solat maghrib.iye dak?? errr~

kali ini, aku menghabiskan masa berbuka di kedai. suma makanan disponser sepenuhnya oleh bosh. *jangan tya mcm mna aku dpt keje ni*

kadang2 bila teringin nak makan, aku beli, then x habis, bawak balik rumah, makanan kat rumah pun berlambak jgk. pastu buang. kan membazir namanya...

sebab tu skrg, aku makan benda yang disponser aje.xikut nafsu makan.klu ikut nafsu makan, mati kesengkak-kan aku nnt.

balik rumah makan lg, sbb nk menjaga hati mama. kang xmakan, kecik hati org tu.sebab di rumah berdua aje.gaduh2 manja pun berdua aje la. itu la x besnya bila berdua.

bkk puasa beramai kan bes. *hanya tgu akhir2 Ramadhan aje la*

keinginan nak makan tu sedikit aje, tp masak byk, tu yang membazir tu. dan mama hanya mengharapkan aku aje habiskan makanan.

maka, gemuklah aku Ramadhan kali ini...

itu ke yang aku nk cakap ni? gemuk? apa yg aku dpt Puasa kali ni?

harapan Ramadhan aku??




note: tetiap hari, mama bukak puasa sengsorang kecuali hari Jumaat.

note: special to en.google sbb bg gambar2 yg cumil~ eh?



0 berkata-kata: