Sunday, January 9, 2011

::cambesje tagged 12::


..incik si polan telah mentagged saya kali ni.. selepas setel membuat asaignment1, so ada jugak keberatan utk menjawab tagged ini.. as ur wish incik si polan.. hihi..

kali ni tagged pasal mknan.. cambesje!!! haha.. sbb aku mmg terkenal sbg org yg mkn byk.. huhu


..Bagi 3 makanan yang korang paling suka dan sila bagi specific nama makanan tersebut..

a- laksa
b- soto*
c- nasi goreng ayam

*hanya dimasak oleh insan bernama ibu saya

Jenis air apa yang korang paling suka?

limau ais
sirap limau
milo

Which type of food yang korang prefer? Pilih 3..
Malay, Chinese, Japanese, Western, Italian, Mexican, Arabian?

malay- laksa
western- chicken chop
lagi 1 roti canai, tp indian xde dlm list kan? haha :)

Apa makanan yang korang paling expert masak? Dalam kata lain takyah tengok resepi tapi at the same time bila orang lain rasa akan kata Wah,gila sedap!

masak air la.. tu la paling senang.. xpun goreng nuget.. kih3~~ megi pun xyh tgk resepi pun...

Semahal mana korang bayar tuk makanan korang?

ai ni x mkn benda mhal2 tau.. nk mkn yg murah je.. biar kenyang n xpkai byk duet..


~ni resit mkn kat bukit bintang, mkn nasi 2org je dah 20lbey...
sbb dr p.klang mmg x mkn apa2,
tu yg telan jgk nasi, klu x g mkn kfc ke mcd pun lg berbaloi dr harga 20 inggit tu..~




Beri nama restoran feberet. Apa makanan yang paling sedap?

klu nk bg specific nama tu x igt la.. sbb x mkn kat restoran sgt, lebih prefer mkn kat gerai2 je.. kih3~~

klu kat bangi ni prefer azura, untuk mkn goreng2, klu nk roti canai ke mamak2 ni, prefer ameerali...
klu kat kajang, suka yg kat sungai balak pye kedai.. nama dia xtau.. tomyam dia sedap.. kih3
klu kat kl prefer kapal.. sbb sedap dia pya chicken chop..
klu kat s.alam, area padang jawa.. sedap mkn nasi beramai2 kat situ..
klu kat port klang, area kat umah abg saya.. xtau la nama dia.. mkn nasi berlauk ikan bakar ni mmg fuh sedap...
kalau kat sp: klu nk chicken chop kat restoran mawar satu kat sekolah KJ, klu charkuey teaw kat chiks' char kuey teaw, zam char keuy teaw dan depan public bank...nasi goreng ayam berempah kat depan public bank, ABC kat taman jubli perak.. laksa kat longwan..klu nasi goreng ayam, xpasti kat mna tp cuti sem dlu adik ada bwk balik nasi ayam tu..klu nk nasi berlauk tu, area kampung kat tmn delima..<--tiap2 hari borong sakan..
[klu nk senaraikan mmg xcukup la sbb byk sgt n xigt pun..]

*nmpk sgt kan mkn kat luar byk, ye la sbb mama skrg dah malas masak..

Ayam, itik, lembu , kambing, burung puyuh, burung wak2, rusa, landak, merpati, ayam denak
Mana satu yang korang suka? Kalau korang suka tapi xde dalam list,gtaw ek.

mkn ayam ngn daging lembu..

yg len tu mcm ssh nk dpt je.. :)

Restoran/cafe pertama korang dating bersama pasangan anda. Dan makan/minum apa? Kalau korang ingat la kan..

food court times sq. entah la mkn apa xtau.... sbb dah jadi kenangan dah...

Apa makanan yang selalu remind korang terhadap pasangan korang? Kenapa?

xde kot..

Kalau pegi rumah orang, korang akan berharap orang tu hidang apa?

laksa

Makanan yang korang tak boleh nak telan langsung. Samada tak sedap/ tak boleh telan langsung.

xkesah mknan tu apa.. tp tolonglah jgn ada sayur hijau yg dimasak.. kih3~~

Menu raya yang paling disukai?

lontong yg special dibuat oleh mama~~ :)

Jajan/ cekedes yang korang suka

xmemilih pun jajan2 ni.. asalkan leh masuk dlm mulut, layan je :P

Beri 2 makanan yang emak korang masak yang korang paling suka?

suma yg mama msak sy suka, xkesahlah ikan temenung goreng ke apa ke, janji mama yg msak, suma mkn je.. :P

Makanan yang paling pedas yang korang makan? Sape masak?

xigt la.. sbb sy x layan pedas sgt..

Korang klu jumpa orang yang TAG nie, apa agaknya yang korang akan hidangkan?

laksa.. xkire ko mkn ke x.. tolong la mkn.. hihi

Sila tagged 15 orang dan PAKSA mereka buat tagged ini..
~bapak la ni.. mmg memaksa je org hihi~

-lina
-izni
-intan
-qida
-azni
-jepri
-fadh
-shida+zue
-paten
-dila
-sapa2 yg terasa nk membuatnya.. xreti la nk wat list org.. kih3~~

3 berkata-kata:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

tgu ak rajin skit ek..
hehehe

Noor Fatin said...

paksa? memang xbleh blah. ahahaha ok2. aku buat :P

Noor Fatin said...

aku dah buat. hehhe