Thursday, December 23, 2010

::saya maseh belajar::


ketika ini aku di sg petani..

aku pown xtau mcm mna aku boleh tersesat kat sini.. yang pastinya aku ikut abg aku balik sini.. [rajin pulak aku nk patah balik sp sedangkan x sampai seminggu pun aku kat bangi tu.. hihihi~~]

kelas 1st week aku dah ponteng.. [at least aku g 1st day kelas wpun xde kelas pun time tu, but not today]


balik je rumah, kebiasaan family ini bersembang klu ada yang balik kampung.. sambil makan charkuey teaw..

alhamdulillah.. syukur kerana beliau sudah boleh keluar dar wad dah.. [walaupun itu merupakan beliau utk mengutip pengalaman yang baru sepanjang 3 tahun ni]

oleh sebab beliau dah leh keluar, mama ada tanya kalau beliau nk tgk wayang.. tp sayangnya mama x nk tgk.. aku je la yang bawa beliau.. almklumlah mama dah bagi kepercayaan utk aku bawak "pak hitam" tu..

tapi aku maseh dalam proses membawa kereta, mula g central sq. tapi xde wayang yg bes pown.. oleh itu beliau mencadangkan aku bawak ke village mall.. wow!! ini 1st time aku g sp selatan dgn sendirinya.. disebabkan trafffic light yang sgt byk, dan keadan kereta yang selalu mati, sampai kena hon.. bygkan!! keadaan berkuda2, terhenjut2.. tension aku!!!! jgn tanya berapa traffic light yang aku kena tempuh..

at least sampai jugak aku kat village mall..tgk TRON LEGACY dlm 3D.. cun r!! 1st time tgk 3D.. tp aku still x puas hati sbb aku stuck kat traffic light.. aku pk2, n aku dpt idea, yang "pak hitam" ni kena lepas clutch setgh then tekan minyak.. sbb aku selalu lepas clutch dlu bru tekan minyak.. aku cerita kat mama, nseb bek x marah.. sbb mama kata bru blajaq mmg mcm tu.. [balik rumah, aku terpksa amek jln highway, kejadian mati enjin xde la sekerap dtg td tu,n yang paling penting kereta x banyak atas jln]
so moral of the setori: nk beli brg kat econsave, terbeli kat tesco...jgn balik lepas maghrib dah lepas ni [membuatkan aku berasa serba salah sgt skrg ni]

aku selamat sampai.. pengalaman baru aku kutip ari ni..

fakta: jalan kat pekan sg petani pun dah buzy skrg ni..

kekurangan aku: aku xleh bawak kalau kereta tu mula nk jalan.. tapi td. syukurlah.. xde org nk saman2 aku.. wiwiwi~~ saya mintax maaf incik teksi..

2 berkata-kata:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

xpe lme2 nnt ok la..
kre ko brani gk bwak manual..

Unknown said...

hehehe~~

suma family pkai manual.. tu yg kena berani jgk~~