kesimpulannya: suka diam2 lagi berbahaya dari suka terang2an..
dalam masa cuti sem ini, boleh dikatakan tidak boring, disebabkan aku asyek berulang alik ke hospital.. kakak aku sakit.. dan skrg alhamdulillah, beliau sudah semakin pulih walaupun mengambil masa yang agak lama utk pulih sepenuhnya.. dan aku bersyukur sekurang2nya klu aku balik bangi, dia sudah berada di rumah.. ALHAMDULILLAH..
dlu mama janji nk bawak aku pusing jln2, op kos nek keta la tp yg specialnya kali ini aku bawak, area sg pasir ke tanjung dawai.. tapi disebabkan oleh akak aku masuk hospital, x pelah tangguhkanlah dlu tu..
disebabkan oleh: keadaan di pekan sungai petani sgt sesak, dan aku x berani nk bwk kete sendiri..
cuti nk abeh, tp aku masih xberkesempatan bwk kete lg, jgn anggap dpt je lesen kete, leh otomatik bwk kete g pekan.. hahaha~~
mama dlu cite dlu die masa dpt lesen, dia sanggup parking keta kat satu tempat dan jln kaki g pasar.. itu cerita 17 thun dahulu..
kesimpulannya: kena berani je klu nk bawak kete.. kena pandai tgk cermin pandang belakang, cermin pndang sisi, tgk moto...
skrg aku mula ngn bawak kete dlm tmn je, itu pown mama soh g kedai beli..aku malas nk g jln kaki, jauh.. moto??? umah aku x de moto biasa, yang ada moto hand clutch.. aku xberani bawak moto tu.. tambah2 klu nk naik moto tu, kalau gear1,2 kena tekan.. klu gear 3,4 kena congkeh..last2 moto 2 kena saman sbb xde lampu brek belakang[tuan pye moto la naik].. bawak RG kan senang.. huhu..
dan kini, aku mula berjinak2 bawak kete keluar pekan sg petani..
1st: mama suruh bwk g pekan, nk jahit tepi bju kurung baru aku.. aku berjaya bawak sampai ke sp plaza dan balik ikut billion.. walaupun masa kat traffic light ada la enjin termati, tp x pelah aku maseh belajar lagi bawak kete.. lalala~~
2nd: ari ni aku berjinak2 bwk kete g central sq. mula2 aku nk parking kete kat parking lot yang senang utk aku balik.. xnk laluan sempit.. oleh kerana mama suruh aku g econsave, melain x aku terpksa parking kete tepi central sq. alhamdulillah, aku berjaya bawak kete yg berlaluan sempit..
even aku g econsave, tempat yang aku keje dlu pown.. yang kenal aku adalah mamat2 bangla kat sana..
..tanpa keberanian, mimpi xkan bermakna..


0 berkata-kata:
Post a Comment