21 hb 12:: bermulanya sem yg baru bagiku...
20hb 12: tepat pkl 11mlm.. keberangkatan aku ke ukm.. menaiki bas dr sp ke kajang... tepat pkl 5 pg.. aku sampai..
soklan pertama yg keluar dr mulut aku, " kat cini ada jual slipar x?" kepada pemandu teksi itu..
dah la pg.. aku cari slipar plak... sbb aku takut stor kolej xbkk lg.. dan aku nk guna utk ke toilet dan mandi.. sblum dapat kunci bilik... mencari slipar di 7E... meneroka keseluruhan kedai itu.. dan akhirnya aku dapat slipar yg berharga rm3.80... aku kembali ke tempat tadi..
kedengaran suara org, "dah dpt cari slipar ke?" dengan nada sinis..
malunya aku ketika itu...
oleh itu, aku wat keputusan nk tunggu dlu... xmau lagi naik teksi sbb pk cik tu memalukan aku... last3 aku nek teksi ngn uncle india... ingat nk nek rapid.. memandangkan kakak itu ade ckp yg bas start pkl 6 lebey , tu yg amek keputusan nk amek teksi tu.. tya plak uncle tu, dia ckp rapid dlm pkl 530 dah start.. so lepas nie, plan nk nek rapid la.. haha~~
sampai sini terus ke bilik rehat... ke stor utk melihat, adakah stor itu bkk??... alhamdulillah, bkk...mengangkat beg n kotak2 ke depan bilik dan yg paling pentingnya slipar aku ada lagi kat sana... mula la pk kalau x beli td pown x pa..
21hb dis: berehat di bilik rehat.. nk tidur tp nnt tkut x jaga plak sbb nk g kelas pkl 8 nnt... kemaskan diri sikit dan mengon9 sikit...
kelas di fssk tp menggunakan jln ke fst.. sbb aku la mengong sgt... 1st time di fssk... sampai kat depan uo baru aku ckp yg kelas di fssk.. thnkz to aya sbb msg aku...
habis je kelas aku ke ofis utk mengambil kunci.. nseb bek la aku sampai tepat pkl 1230.. time tu kunci baru je nk masuk dlm ofis.. aish!!! selamat aku...
destinasi seterusnya: port klang...
rumah kedua aku... sebab barang aku banyak dpt di sana..
kalau x amek ibaratnya x hidup aku...
sebab tu yg aku terus ke sana...
trimas sebab menghantar aku ktm...
wpun ibarat aku 'mengambil' abgku utk ke sini...hehe~~
malam itu setelah habis boys over flower di 8tv... selesainya solat, aku berangkat ke sini... mereka mau mkn kfc.. tp memandangkan sini xda kfc 24 hour lalu kami memakan mcd shj... perutku dari ptg hanya memakan tembikai shj...
sampai sakit kakiku berjalan dengan x henti...
sampai di kolej pkl 1230.. setelah itu, terus ke bilik aya... x sempat sampai utk celeb besday shaza... dan kek itu hanya mampu kusumbatkan ke dlm en.toshi...
fakta: tidur dengan kaki berbantal sbb kaki terasa lenguh...
cakap2: selamat hari lahir shaza.. ops!! kak shaza...
sem yg baru menyuruh aku menginsafkan diri utk membetulkan kesilapan yg telah kubuat... sekian..sem yg lepas mengajar aku jgn lalai dan jgn alpa.. oleh itu aku berharap kali ini aku dpt memperformkan balik.... jgn biarkan sejarah berulang lagi...

2 berkata-kata:
selamat memulakan sem baru ... =)
tima kasih~
Post a Comment