mgu ni aku plan nk balik port klang sebab memndangkan damia demam campak, so aku nk balik nk tgk mcm mna ank sedara aku sorg ni.. niat nk balik jumaat pg, tp memandangkan lin ajak g mid, katanya kwnnya nk belanja mkn... so aku temankan dia... xpala dah da org nk belanja kan... hahahaha...dengan itu aku muka yg segan2 malu ni hanya menurut..
aku dan lin bertolak pkl 2 dr kolej.. tgu bas rapid dlm 15 min.. tp yg lamanya nk tgu komuter tu yg lambat, so kitorang sampai dlm 3.45ptg
[ dlm fikiran aku: pkl 5 habis mkn, so aku leh port klang dlm pkl 7, tp tu hya plan]
sampai di mid, aku dan lin berjalan mencari domino's..
lin x tau n aku pown x tau [memandangkan aku x selalu g mid]
aku tunjuk directory kat lin, tgk2 kwn dia dah tgu kat ctu... aku hanya terkejut.. lain yg aku tnjuk, len yg aku nmpak..
selepas habis mkn, kitorang berpisah.. akus empat lg membeli hadiah utk damia..
kemudian dlm pkl 6 lebih, aku bertolak dr mid ke kl cental dan berpisah dengan lin yg akan ke ukm semula tp x pela dia de peneman.. so xde la ssh hati sgt klu biar dia balik..
biasalah org nk ke klcental sgt byk.. so aku terpaksa berpusu-pusu msuk ke dlm komuter..
byknya org sampai aku x leh pgg besi pemegang, just berdiri.. msuk dlm komuter, de plak laki ckp," nseb bek satu stesen je.. klu byk mmg aku x msuk la". dlm hati aku: biasa la, klu dah time pick mcm ni standard la klu mcm tu..
sampai klcentral, aku tgu maghrib utk ke port klang, sebab nnt klu nek jgk, nnt mst x sempat nk maghrib so lepas solat aku terus ke port klang..
dan sekali lg aku terpaksa berhimpit2 utk msuk ke dlm komuter itu.. itupown nseb bek india belakang aku tolak aku msuk, klu x mmg x termasuk la aku, dan aku sempat dok di pintu shj... n indian tu x dpt msuk.. cian dia..
ape yg lawaknya dan aku x puas hatinya, bila berenti stesen pandai dalam, sikit je yg turun, tp bila pintu tu nk tutup, aku dgr org jerit, yg dia nk turun.. bila next station plak, org yg jerit nk turun tu, menolak habis org di dpnnya.. maka kaki aku pown menjadi mangsa pijakkan...
aku dan lin bertolak pkl 2 dr kolej.. tgu bas rapid dlm 15 min.. tp yg lamanya nk tgu komuter tu yg lambat, so kitorang sampai dlm 3.45ptg
[ dlm fikiran aku: pkl 5 habis mkn, so aku leh port klang dlm pkl 7, tp tu hya plan]
sampai di mid, aku dan lin berjalan mencari domino's..
lin x tau n aku pown x tau [memandangkan aku x selalu g mid]
aku tunjuk directory kat lin, tgk2 kwn dia dah tgu kat ctu... aku hanya terkejut.. lain yg aku tnjuk, len yg aku nmpak..
selepas habis mkn, kitorang berpisah.. akus empat lg membeli hadiah utk damia..
kemudian dlm pkl 6 lebih, aku bertolak dr mid ke kl cental dan berpisah dengan lin yg akan ke ukm semula tp x pela dia de peneman.. so xde la ssh hati sgt klu biar dia balik..
biasalah org nk ke klcental sgt byk.. so aku terpaksa berpusu-pusu msuk ke dlm komuter..
byknya org sampai aku x leh pgg besi pemegang, just berdiri.. msuk dlm komuter, de plak laki ckp," nseb bek satu stesen je.. klu byk mmg aku x msuk la". dlm hati aku: biasa la, klu dah time pick mcm ni standard la klu mcm tu..
sampai klcentral, aku tgu maghrib utk ke port klang, sebab nnt klu nek jgk, nnt mst x sempat nk maghrib so lepas solat aku terus ke port klang..
dan sekali lg aku terpaksa berhimpit2 utk msuk ke dlm komuter itu.. itupown nseb bek india belakang aku tolak aku msuk, klu x mmg x termasuk la aku, dan aku sempat dok di pintu shj... n indian tu x dpt msuk.. cian dia..
ape yg lawaknya dan aku x puas hatinya, bila berenti stesen pandai dalam, sikit je yg turun, tp bila pintu tu nk tutup, aku dgr org jerit, yg dia nk turun.. bila next station plak, org yg jerit nk turun tu, menolak habis org di dpnnya.. maka kaki aku pown menjadi mangsa pijakkan...
dan pada masa yg sama aku terpaksa keluar dr komuter utk beri laluan kpd org utk keluar, nasib bek aku pgg besi kat dlm komuter masa pintu nk tertutup, klu x mmg aku pown tertinggal, padahal lambat lg nk sampai port klang...sampai dekat batu tiga, aku dah boleh duduk.. sebab mostly org kuar kat petaling, klang dan shah alam..
sampai je kat bukit badak, kak ja anta msg, " turun kat kg raja uda"
aku balas," kak ja da kat mna?"
beep.. beep..
" kami dah kat kg raja uda"
"irah da lagi 3 stesen nk sampai, nnt sampai nnt irah col k"
"ok"
sampai je kt kg raja uda, aku col along, kte tgu kat dlm stesen komuter, tkut aku nk tgu kat luar, dah la pkl 9 lbey..
bila aku menghampiri kereta mereka, aku nmpak mia dah melompat2 dlm kereta.." adakah gembira melihatku?" padahal demam tu.. campak pulak.. dan mak sedara mia harap, campak tu x dak la jangkit.. sebab aku x dpt campak lg..
selepas amik aku, along bawak utk amik air tawar utk mia.. tetapi tidak jadi sebab pakcik tu tgh mengurut customer dia, kami pown g la menghantar balik mak cik pengasuh mia..
memandangkan esok, imah nk balik s.alam so suruh dia bwk air tawar yg dibuat oleh ayahku di kedah...
[sebenarnya sahaja tu, mia nk air tawar kedah je]
masa along tepon mama, mama ckp suruh cri daun mambu
nota sampingan: daun mambu, bak org kata dlu2 utk menghilangkan kegatalan
masalahnya: ketiga-tiga org dlm kereta tu x tau mcm mna pokok mambu tu mcm mna.. mama ckp," da kat umah hindu tepi umh ang tu, pkok kecik2"
yg aku ckp "mama, soh ja imah bwk daun mambu dr umah wat sample"
kereta menjadi riuh rendah sebentar..
selepas itu, kami ke tesco utk membeli brg rumah..
dan aku terpaksa mendukung damia sebab dia x mau duduk dlm troli, keje pnjat je dia.. selama 2jam dlm tesco, sekejap letak dlm troli, sekejap dukung, sekejap ke abahnya, sekejap ke mamanya.. sekejap bawak jln2.. sampai lenguh-lenguh tangan aku dibuatnya... budak mengantuk mmg mcm tu la...
masuk dlm keta, minum susu, terus tido.. dan aku terus mengemaskan diri, salin baju dan tgk tv..
keluar pkl 3 dr kolej, dan sampai umh dlm pkl 12 tghmlm...
perjalanan yg pnjang dan meletihkan tp aku tdo pkl 4pg....

13 berkata-kata:
itulah sbb utame ak jrg blek uma..
even dekat je uma ak tu..
seksa toi nk smpi klang..
salunye ak cam ko ar..
ikut arus owg berebut msok..
laki ke pompuan ke bantai je..
kalo nk bersopan genti xkn smpi uma nye..huhu..
btw, tym kecik2 dulu byk kali ak kene demam yg tercampak2 tuh..mmg x berjangkit..tp gatalnye tuhan saje yg taw..huhuhu
tu la.. mmg x sopan la klu msuk.. ssh wo nk balik time mcm ni.. slalu blek dlm pkl 4, so xde la jam org sgt..
aku xpenah kna campak lg... yg ank sedara aku ni kena campak berair.. mcm bhye je.. tp aku x kire.. pegang jgk.. jgn kena h1n1 sudah~~
taw xpe..
plg x puas ati..
ade plak yg smpt wat keje2 amek-kesempatan dlm kesempitan tu..
sabo je la.
x kesah la laki ke pompuan..
dpt owg cam ak..layan je..hihi.
ko jgn ko..
nnt elok2 dye ade cmpk je..
xpasal tkene virus len lak..
kihkihkih
ko mmg.. cian awek ko nnt..kdg2 de jgk laki n pompuan dlm tren.. aku ni just tgk je la~~ nk tgk diorang nk berkasihan mcm mna... hahahaha... kdg2 gelak je~~
skrg ni dia dah ok dah la~~ x demam dah tgl bintik tu masih ada... sebab aku x penah kena campak lg tu yg aku tkut aku kena tu...
nk wat cane..
enjoy je la ape yg kte bwat..
even sdg bersesak2 dlm tren tu..
hahahaha..
ak pon pelek nape dulu bdn ak rajhen sgt kene demam2 cam gitu..
ade ketan ngan imun sistem kot..
sib bek x kene demam kepialu..
ye yg tu je yg leh enjoy.. selain dgr lagu...
bdn ko lemah~~ laalala tu yg leh demam~~
hahaha..
nk wat pe lg kn dlm tu..
dgr lagu je la..
ataupon usha ape2 yg patot..
tu dulu..
skang bdn ak da kuat!
usha je la~~
klu de mamat nsem lg layan la~~
ceh, kre lemah la tu, ko dah kena campak kre dah kuat la tu~~
hsha sopan santun budaya kiter dah hampir pupus dah ...keke
ye... agaknye mcm tu la~~
belia benci komuter penoh..!sape stuju??hee
sye setuju~~
saye pon stuju jugak...
Post a Comment